UCHWAŁA KRAJOBRAZOWA
Nie taka reklama straszna. Upłynął termin na dostosowanie „reklam” do uchwały krajobrazowej.
Przypominamy, że od 27 marca 2022 r. zaczęła obowiązywać tzw. uchwała krajobrazowa. To ważna zmiana dla przedsiębiorców. Dokument, przyjęty przez radnych Pyskowic 20 grudnia 2021 r., reguluje bowiem szczegółowo zasady umieszczania m.in. obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych. Standardy dotyczą również jakości oraz materiałów, z jakich mogą być one wykonane. Na dostosowanie do wymogów przepisów istniejących już obiektów reklamowych mieszkańcy mieli 36 miesięcy od daty wejścia w życie uchwały, czyli do 27 marca 2025 roku.
„uchwała krajobrazowa” - jest swojego rodzaju instrukcją mówiącą co, jak i gdzie można umieszczać w przestrzeni publicznej. Służy uporządkowaniu i zharmonizowaniu wyglądu naszego miasta, przy poszanowaniu jego historycznego wizerunku. Dokument wprowadza podział terenu Pyskowic na siedem stref o różnym charakterze gospodarczo - funkcjonalnym, a co za tym idzie –
o dopuszczalnym poziomie nasycenia nośnikami reklamowymi. Przepisy regulują ilość, wielkość
i rozmieszczenie szyldów, tablic, banerów w każdej z nich. Nie tylko wprowadzają ograniczenia ilościowe, ale i wymagania jakościowe - kompozycyjne i kolorystyczne, pozwalające wkomponować reklamę w przestrzeń architektoniczno – urbanistyczną miasta. Zapisy uchwały mają również zastosowanie do obiektów małej architektury i ogrodzeń.
Właściciele obecnych już na terenie Pyskowic nośników reklamowych byli zobowiązani do ich dostosowania w terminie do 27 marca 2025 r. lub ich usunięcia. Natomiast obiekty powstające po 27 marca 2022 r. każdorazowo muszą być zgodne z wytycznymi „uchwały krajobrazowej”. Złamanie przepisów uchwały może pociągnąć za sobą kary, również finansowe.
email: bip@pyskowice.pl tel.:32/332-60-17 fax: 32/332-60-02 , w dniu: 29‑01‑2019 13:40:06
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|