Informacje o jawności posiedzeń (RODO)
Informacja
dotycząca jawności posiedzeń, transmisji i utrwalania obrad
Rady Miejskiej oraz ochrony danych osób uczestniczących w obradach Rady
Zgodnie z art. 61 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r., obywatel ma prawo do uzyskiwania informacji o działalności organów władzy publicznej oraz osób pełniących funkcje publiczne.
Prawo do uzyskiwania informacji obejmuje dostęp do dokumentów oraz wstęp na posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów, z możliwością rejestracji dźwięku lub obrazu.
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym stanowi, że działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw.
Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy.
Zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich określa statut gminy.
Protokoły z posiedzeń komisji oraz protokoły z sesji Rady Miejskiej są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej.
Zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, obrady rady gminy są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
Nagrania obrad są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej miasta.
Są również dostępne w Biurze Rady Miejskiej.
Klauzula informacyjna
dla osób uczestniczących w utrwalanych i transmitowanych
sesjach Rady Miejskiej w Pyskowicach
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. - o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r., (tzw. "RODO"), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
Zgodnie z art. 13 RODO informujemy, iż:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Burmistrz Miasta Pyskowice
ul. Strzelców Bytomskich 3
44-120 Pyskowicach;
- inspektorem ochrony danych w Urzędzie Miejskim jest Pan Dawid Ślusarek, adres e -mail: iod@pyskowice.pl, nr tel.: 32 332-61-03;
- Pani/Pana dane osobowe w postaci wizerunku oraz barwy głosu i przekazanych przy jego użyciu danych są przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, na podstawie: RODO - art. 6 ust. 1 lit „c” - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze - wynikającego z:
- art. 20 ust. 1b Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 994 z późn.zm.), w związku z powyższym nie jest wymagana Pani/Pana zgoda na przetwarzanie danych.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany do realizacji obowiązku ustawowego, a wskazany przez odrębne przepisy prawa odnoszące się do archiwizacji dokumentów w organach administracji publicznej;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty realizujące zadania publiczne na podstawie odrębnej umowy powierzenia danych oraz osoby trzecie w związku z tym, iż nagranie stanowi informację publiczną w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej i jest udostępniane na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Pyskowice oraz na stronie internetowej jednostki.
- Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych;
- posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania (poprawiania) lub ograniczenia przetwarzania, przy czym podstawą ograniczenia jawności obrad sesji może być tylko przepis rangi ustawowej, stąd osoba korzystająca z uprawnienia czynnego udziału w obradach sesji nie może skutecznie domagać się ograniczenia rejestracji przebiegu obrad na czas zabierania przez nią głosu.
- w razie niezgodnego z prawem przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa;
- podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne (np. obecność i zabranie głosu na sesji Rady Miejskiej), a nagrywanie sesji Rady Miejskiej nie ma wpływu na realizację przez Panią/Pana praw związanych z uczestnictwem w sesji Rady Miejskiej (np. możliwość zgłoszenia interpelacji na piśmie).
- Pani/Pana dane osobowe co do zasady nie będą przetwarzane w celu podejmowania zautomatyzowanej decyzji i nie będą przetwarzane w celu profilowania.
email: b.rutkowska@pyskowice.pl tel.:32/332-60-61 , w dniu: 09‑01‑2019 11:37:30
email: b.rutkowska@pyskowice.pl tel.:32/332-60-61 , w dniu: 09‑01‑2019 11:37:30
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|