Deklaracja dostępności


DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Urząd Miejski w Pyskowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://bip.pyskowice.pl.

Data publikacji strony internetowej: 02 stycznia 2007 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 30 maja 2025 r.
 

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 04 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu (niezgodności lub wyłączeń) wymienionych poniżej:

Nieodostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • zapisy wideo nie posiadają napisów,
  • załaczniki nie posiadają dostępnej treści,
  • załaczniki nie posiadają dostępnych opisów.

Treści nieobjęte przepisami

  • dokumenty opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeżeli potrzebujesz któregoś z nich w formie dostępnej. skontaktuj sięz  nami i wskaż, o który dokument chodzi.
  • dokumenty pochodzące ze źródeł zewnętrznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji: 31 marca 2020 r. 

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 25 marca 2025r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracowników Urzędu Miejskiego w Pyskowicach, w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową prosimy zgłaszać do Marty Kurpierz - e-mail:  m.kurpierz@pyskowice.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc pod numer telefonu 32 332 60 58. 

Każdy ma prawo mwystąpić z żądaniem zapenienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej lelementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko
  • swoje dane kontaktowe (np.: nuemr telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciagu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg zwiażanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Burmistrz Miasta Pyskowice
  • Adres: 44-120 Pyskowice, ul. Strzelców Bytomskich 3
  • Eletroniczna Skrzynka Podawcza - ePUAP: /UMPysk/skrytka
  • Adres do e-Doręczeń:  AE:PL-76219-17460-HEAGT-24

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Lokalizacja: budynek Urzędu Miejskiego w Pyskowicach, ul. Strzelców Bytomskich 3, 44-120 Pyskowice

Osoba niepełnosprawna ruchowo chcąc załatwić sprawę w Urzędzie Miejskim w Pyskowicach może dostać się do budynku poprzez wejście usytuowane od strony parkingu, przy zachodnim skrzydle. Wejście to dostosowane jest dla potrzeb osób z dysfunkcją narządu ruchu - w tym dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, dzięki specjalnie do tego dostosowanemu podjazdowi. Z udogodnienia mogą również korzystać opiekunowie z dziećmi w wózku.
W zachodnim skrzydle budynku działa winda, łącząca parter z dwoma górnymi kondygnacjami. Urządzenie dostosowane jest do osób o szczególnych potrzebach – kabina posiada drzwi w szerokości umożliwiającej wjazd wózków, zewnętrzny i wewnętrzny panel sterujący na obniżonej wysokości wraz z przyciskami o wypukłych opisach i cyfrach w alfabecie Braille’a, system informacji głosowej.

Korytarz oraz pomieszczenia na paterze w strefie obsługi interesanta zostały dostosowane do potrzeb osób z dysfunkcją ruchu, m.in. poprzez dostosowanie szerokości otworów drzwiowych do gabarytów wózków inwalidzkich.

Pod kątem dostępności urzędu dla osób niedowidzących i niewidzących wprowadzono narzędzia orientacji w budynku w postaci planów tyflograficznych, czyli przestrzennych, trójwymiarowych modeli rozkładu pomieszczeń w urzędzie, z zaznaczeniem dróg ewakuacyjnych.
Mapy o podobnej funkcjonalności wykorzystano do informowania o planie pomieszczenia w przypadku dwóch toalet na paterze z dostosowaniami dla osób o szczególnych potrzebach. Temu samemu celowi służy oznaczenie pokoi numerami (lub innymi informacjami) w alfabecie Braille’a, łącznie z drzwiami toalet czy w rejonie windy.

W budynku urzędu osoba ze szczególnymi potrzebami powinna zgłosić się do usytuowanego na parterze Biura Obsługi Interesanta, pokój 101, gdzie przedstawia charakter i rodzaj załatwianej sprawy. Pracownik BOI wzywa właściwego do jej załatwienia pracownika urzędu i osoba taka zostaje w pełni i stosownie obsłużona.
Niezależnie od rodzaju załatwianej sprawy każdy pracownik urzędu jest zobowiązany do okazania wszelkiej pomocy osobie ze szczególnymi potrzebami, m.in. poprzez udzielenie wyczerpujących informacji.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza migowego

W Biurze Obsługi Interesanta na parterze budynku można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych. Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. 2023. 20 t.j.) obsługa osób uprawnionych przy załatwianiu spraw w Urzędzie Miejskim w Pyskowicach odbywa się poprzez pomoc tłumacza języka migowego. Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U.2023.100 t.j. z późn. zm.).

Osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z ww. usługi zobowiązana jest zgłosić ten fakt w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Pyskowicach ze wskazaniem metody komunikowania się. 

Zgłoszenia można dokonać osobiście, pisemnie, telefonicznie (32 332 60 00), e-mailem na adres: info@pyskowice.pl, w terminie co najmniej 3 dni roboczych przed zamiarem skorzystania z ww. usługi, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

W przypadku korzystania przez osoby niesłyszące z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana w celu ułatwienia porozumiewania się i udzielenia pomocy w załatwieniu spraw - wizyta w Urzędzie Miejskim w Pyskowicach nie musi być wcześniej uzgadniana.

W Biurze Obsługi Interesanta, Urzędzie Stanu Cywilnego (m.in. załatwianie spraw meldunkowych), w Wydziale Gospodarki Lokalami (obsługa najemców), w kasie oraz sekretariacie  dostępna jest pętla indukcyjna dla osób słabosłyszących.

 

 

 

 

Informacja wytworzona przez:
Administrator , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Administrator , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Data ostatniej aktualizacji:
30‑05‑2025 10:58:11
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie