Deklaracja dostępności
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Urząd Miejski w Pyskowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://bip.pyskowice.pl.
Data publikacji strony internetowej: 02 stycznia 2007 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 30 maja 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 04 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu (niezgodności lub wyłączeń) wymienionych poniżej:
Nieodostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- zapisy wideo nie posiadają napisów,
- załaczniki nie posiadają dostępnej treści,
- załaczniki nie posiadają dostępnych opisów.
Treści nieobjęte przepisami
- dokumenty opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeżeli potrzebujesz któregoś z nich w formie dostępnej. skontaktuj sięz nami i wskaż, o który dokument chodzi.
- dokumenty pochodzące ze źródeł zewnętrznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 31 marca 2020 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 25 marca 2025r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracowników Urzędu Miejskiego w Pyskowicach, w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową prosimy zgłaszać do Marty Kurpierz - e-mail: m.kurpierz@pyskowice.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc pod numer telefonu 32 332 60 58.
Każdy ma prawo mwystąpić z żądaniem zapenienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej lelementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko
- swoje dane kontaktowe (np.: nuemr telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciagu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg zwiażanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Burmistrz Miasta Pyskowice
- Adres: 44-120 Pyskowice, ul. Strzelców Bytomskich 3
- Eletroniczna Skrzynka Podawcza - ePUAP: /UMPysk/skrytka
- Adres do e-Doręczeń: AE:PL-76219-17460-HEAGT-24
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Lokalizacja: budynek Urzędu Miejskiego w Pyskowicach, ul. Strzelców Bytomskich 3, 44-120 Pyskowice
Osoba niepełnosprawna ruchowo chcąc załatwić sprawę w Urzędzie Miejskim w Pyskowicach może dostać się do budynku poprzez wejście usytuowane od strony parkingu, przy zachodnim skrzydle. Wejście to dostosowane jest dla potrzeb osób z dysfunkcją narządu ruchu - w tym dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, dzięki specjalnie do tego dostosowanemu podjazdowi. Z udogodnienia mogą również korzystać opiekunowie z dziećmi w wózku.
W zachodnim skrzydle budynku działa winda, łącząca parter z dwoma górnymi kondygnacjami. Urządzenie dostosowane jest do osób o szczególnych potrzebach – kabina posiada drzwi w szerokości umożliwiającej wjazd wózków, zewnętrzny i wewnętrzny panel sterujący na obniżonej wysokości wraz z przyciskami o wypukłych opisach i cyfrach w alfabecie Braille’a, system informacji głosowej.
Korytarz oraz pomieszczenia na paterze w strefie obsługi interesanta zostały dostosowane do potrzeb osób z dysfunkcją ruchu, m.in. poprzez dostosowanie szerokości otworów drzwiowych do gabarytów wózków inwalidzkich.
Pod kątem dostępności urzędu dla osób niedowidzących i niewidzących wprowadzono narzędzia orientacji w budynku w postaci planów tyflograficznych, czyli przestrzennych, trójwymiarowych modeli rozkładu pomieszczeń w urzędzie, z zaznaczeniem dróg ewakuacyjnych.
Mapy o podobnej funkcjonalności wykorzystano do informowania o planie pomieszczenia w przypadku dwóch toalet na paterze z dostosowaniami dla osób o szczególnych potrzebach. Temu samemu celowi służy oznaczenie pokoi numerami (lub innymi informacjami) w alfabecie Braille’a, łącznie z drzwiami toalet czy w rejonie windy.
W budynku urzędu osoba ze szczególnymi potrzebami powinna zgłosić się do usytuowanego na parterze Biura Obsługi Interesanta, pokój 101, gdzie przedstawia charakter i rodzaj załatwianej sprawy. Pracownik BOI wzywa właściwego do jej załatwienia pracownika urzędu i osoba taka zostaje w pełni i stosownie obsłużona.
Niezależnie od rodzaju załatwianej sprawy każdy pracownik urzędu jest zobowiązany do okazania wszelkiej pomocy osobie ze szczególnymi potrzebami, m.in. poprzez udzielenie wyczerpujących informacji.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jak wnioskować o tłumacza migowego
W Biurze Obsługi Interesanta na parterze budynku można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych. Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. 2023. 20 t.j.) obsługa osób uprawnionych przy załatwianiu spraw w Urzędzie Miejskim w Pyskowicach odbywa się poprzez pomoc tłumacza języka migowego. Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U.2023.100 t.j. z późn. zm.).
Osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z ww. usługi zobowiązana jest zgłosić ten fakt w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Pyskowicach ze wskazaniem metody komunikowania się.
Zgłoszenia można dokonać osobiście, pisemnie, telefonicznie (32 332 60 00), e-mailem na adres: info@pyskowice.pl, w terminie co najmniej 3 dni roboczych przed zamiarem skorzystania z ww. usługi, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
W przypadku korzystania przez osoby niesłyszące z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana w celu ułatwienia porozumiewania się i udzielenia pomocy w załatwieniu spraw - wizyta w Urzędzie Miejskim w Pyskowicach nie musi być wcześniej uzgadniana.
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://www.youtube.com/watch?v=ks8DHsfJelY
- Aktualny ratort z zapewnienia dostępności: https://bip.pyskowice.pl/bipkod/26323586
W Biurze Obsługi Interesanta, Urzędzie Stanu Cywilnego (m.in. załatwianie spraw meldunkowych), w Wydziale Gospodarki Lokalami (obsługa najemców), w kasie oraz sekretariacie dostępna jest pętla indukcyjna dla osób słabosłyszących.
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|