UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI PUBLICZNEJ - FORMA TRADYCYJNA
  
  - Udostępnianie informacji publicznej realizowane jest na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
  - Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek.
  - Wniosek może być zgłoszony w formie: 
 - w siedzibie Urzędu Miejskiego w Pyskowicach lub pod numerem telefonu (032) 332-60-00,
  - bezpośrednio w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Pyskowicach (parter, pok. 101), za pomocą faksu pod numer telefonu (032) 332-60-02, pocztą tradycyjną na adres siedziby tut. Urzędu lub pocztą elektroniczną na adres gmpyskowice@pyskowice.pl.
  - Wniosek może być również zgłoszony za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej na platformie e-PUAP.
  
   - W przypadku ustnego lub telefonicznego zgłoszenia wniosku, informacja jest udzielana niezwłocznie. Jeżeli na pytanie nie jest możliwe niezwłoczne udzielenie odpowiedzi, wnioskodawcę poucza się o możliwości złożenia wniosku pisemnego.
  - Dane osobowe wnioskodawcy nie są wymagane we wniosku chyba że dotyczą korespondencji zwrotnej. W takim przypadku konieczne będzie podanie adresu pocztowego, adresu e-mail lub innych danych kontaktowych do wnioskodawcy.
  - Udostępnianie informacji publicznej następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak, niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeśli informacja nie może być udostępniona w terminie 14 dni, powiadamia się zainteresowanego w ww. terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim zostanie udostępniona. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
  - Jeżeli organ w terminie nie udostępni informacji publicznej to wnioskodawca może wnieść skargę na bezczynność organu za jego pośrednictwem do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.Organ przekazuje akta i odpowiedź na skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w terminie 15 dni od dnia jej otrzymania. Wojewódzki Sąd Administracyjny rozpatruje skargę w terminie 30 dni od dnia otrzymania ww. dokumentów.
  - Upoważnieni do udzielania informacji o sprawach publicznych oraz do udostępniania dokumentów urzędowych są: 
 - Sekretarz, Skarbnik Miasta - w zakresie realizowanych zadań,
  - Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu i ich zastępcy oraz pracownicy, którym powierzono koordynowanie pracy komórek organizacyjnych - w zakresie działania komórki, z wyjątkiem informacji dla środków masowego przekazu,
  - Rzecznik prasowy - w zakresie realizowanych zadań.
  
   - Wgląd do dokumentów odbywa się w komórce organizacyjnej, w której są przechowywane, w obecności upoważnionego pracownika, w dniach i godzinach pracy Urzędu.
  - Wyszukiwanie i przeglądanie dokumentów w siedzibie organu jest bezpłatne.
  - Jeżeli udostępnienie informacji publicznej wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów związanych ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub przekształcenia informacji, podmiot właściwy do udzielenia informacji może pobrać opłatę odpowiadającą poniesionym kosztom rzeczywistym.
  - Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie: 
 - dokumentów niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych,
  - dokumentów w zakresie objętym ochroną danych osobowych,
  - dokumentów zawierających informacje mogące naruszać prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy, dokumentów zawierających inną prawnie chronioną tajemnicę.
  
   - Jeżeli udostępnienie całego dokumentu, naruszałoby ograniczenia jawności wynikające z ustaw, dokument udostępnia się w części jawnej, poprzez umożliwienie osobie zainteresowanej zapoznania się z wyciągiem.
  - Odmowa udostępnienia informacji publicznej następuje w drodze decyzji administracyjnej ze wskazaniem przepisu ustawy, z którego wynika ograniczenie jawności.
  - Od ww. decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia jej odebrania za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
  - Jeżeli wnioskodawca na etapie złożenia wniosku nie podał danych osobowych, to w przypadku konieczności wydania decyzji administracyjnej o odmowie udostępnienia informacji publicznej lub umorzenia postępowania będzie proszony o ich uzupełnienie.
  - Nadzór i koordynację w zakresie udostępniania informacji publicznej pełni Sekretarz Miasta Pyskowice.
  
  
 
 
 UWAGA:
 Poniższy wzór formularza wniosku o udostępnienie informacji publicznej ma charakter poglądowy i korzystanie z niego w celu uzyskania informacji publicznej jest nieobowiązkowe.