ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
w Pyskowicach
Działając na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. 2020.346 z późn. zm.), Urząd Miejski w Pyskowicach uruchomił Elektroniczną Skrzynkę Podawczą.
Elektroniczną Skrzynkę Podawczą obsługują następujące systemy:
Dzięki Elektronicznej Skrzynce Podawczej klient (interesant) może załatwiać sprawy administracyjne przez Internet bez konieczności pojawiania się w urzędzie osobiście.
Aby możliwe było korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną, należy w pierwszej kolejności zarejestrować się w systemie.
Konieczne jest też posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego , tj.:
- Podpisu kwalifikowanego (wydanego przez jeden z podmiotów kwalifikowanych świadczących usługi certyfikacyjne),
- Profilu zaufanego (udostępniany przez system ePUAP)
Założenie bezpłatnej skrzynki kontaktowej możliwe jest bezpośrednio na stronach internetowych wspomnianych systemów.
Informacje dotyczące możliwości uzyskania bezpiecznego podpisu elektronicznegi publikowane są tutaj:
dla systemu ePUAP.
Elektroniczna skrzynka podawcza zapewnia otrzymanie urzędowego poświadczenia odbioru, stanowiącego potwierdzenie złożenia w urzędzie dokumentu elektronicznego. Potwierdzenie takie przesyłane jest bezpośrednio na skrzynkę nadawcy, założoną wcześniej w systemie ePUAP.
W Elektronicznej Skrzynce Podawczej tradycyjne papierowe formularze, zostały zastąpione formularzami elektronicznymi nie mniej jednak istnieje możliwość pobrania formularzy tradycyjnych, wypełnienia ich a następnie wydrukowania i złożenia w Urzędzie. Formularze przypisane są do publikowanych kart usług i znajdują się w tej samej lokalizacji co formularze elektroniczne.
email: bip@pyskowice.pl tel.:32/332-60-17 fax: 32/332-60-02 , w dniu: 13‑01‑2011 19:59:00
email: bip@pyskowice.pl tel.:32/332-60-17 fax: 32/332-60-02 , w dniu: 13‑01‑2011 19:59:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|