Zaświadczenie z Gminnej Ewidencji Zabytków
Wydział Planowania Przestrzennego i Inwestycji
II. NUMER POKOJU
111, 361
III. TELEFON KONTAKTOWY
32 332-60-48,
32 332-60-58.
IV. ADRES E-MAIL DO KONTAKTU
ppi@pyskowice.pl
V. GODZINY URZĘDOWANIA
Poniedziałek 7.30 - 15.30
Wtorek 7.30 - 15.30
Środa 7.30 - 15.30
Czwartek 7.30 - 17.30
Piątek 7.30 - 13.30
VI. PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego;
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
VII. DO DRUKU WNIOSKU NALEŻY ZAŁĄCZYĆ
Wymagane dokumenty:
- dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia z Gminnej Ewidencji Zabytków,
- pisemne pełnomocnictwo oraz dowód pełnomocnika – jeżeli w imieniu zainteresowanych występuje pełnomocnik.
VIII. OPŁATA SKARBOWA
W kasie Urzędu
- kasa czynna od poniedziałku do środy 7.30 - 15.30, w czwartek 7.30 - 17.00, w piątek 7.30 - 13.00,
- w ostatnim roboczym dniu miesiąca kasa czynna jest od 7.30 do 13.00, a w ostatnim roboczym dniu roku od 7.30 do 10.00. Jeżeli ostatni roboczy dzień miesiąca przypada w czwartek, wówczas kasa czynna jest od 7.30 do 15.00, a jeżeli przypada w piątek pracuje od 7.30 do 11.00.
Na konto Urzędu
PKO Bank Polski S.A.
62 1020 2528 0000 0102 0480 4953
IX. OPŁATA ZA CZYNNOŚCI URZĘDOWE
- Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia z GEZ w kwocie 17 zł.
- W przypadku działania przez pełnomocnika: 17 zł (od każdego stosunku pełnomocnictwa)
Zwolnione z opłaty skarbowej są między innymi dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów oraz pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, wstępnym, zstępnym lub rodzeństwu.
Opłaty należy dokonać przed dołączeniem pełnomocnictwa do akt sprawy.
Otrzymane w formie wiadomości e-mail potwierdzenie płatności należy wydrukować i przedstawić w urzędzie podczas załatwiania sprawy.
Wydanie zaświadczenia wskazującego, czy dana nieruchomość znajduje się w obszarze rewitalizacji, specjalnej strefie rewitalizacji oraz czy w stosunku do niej nie ustanowiono prawa pierwokupu na rzecz Miasta Pyskowice, zwolnione jest z opłaty skarbowej.
X. DODATKOWE INFORMACJE ZWIĄZANE ZE SPECYFIKĄ SPRAWY
Urząd Miejski w Pyskowicach ul. Strzelców Bytomskich 3
Wydział Planowania Przestrzennego i Inwestycji (pok. 111, parter oraz pok. 361, II piętro) – codziennie w godzinach urzędowania Urzędu Miejskiego – tel. 32 332-60-48, 32 332-60-58.
XI. CZAS REALIZACJI USŁUGI
Do 7 dni od daty złożenia wniosku.
XII. FORMA ODBIORU USŁUGI
Po sporządzeniu zaświadczenia z GEZ przez pracownika Wydziału Planowania Przestrzennego odbiór osobisty lub przesłanie pocztą zaświadczenia – zgodnie z zaznaczonym na formularzu kwadracikiem.
XIII. TRYB ODWOŁAWCZY
Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach.
email: a.kloska@pyskowice.pl , w dniu: 25‑09‑2024 11:09:19
email: a.kloska@pyskowice.pl , w dniu: $dateTool.format("dd-MM-yyyy HH:mm:ss", $date).replace(" ", " ").replace("-","‑").replace(" 00:00:00", "")
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|