I. KOMÓRKA ORGANIZACYJNA REALIZUJĄCA USŁUGĘ
 Referat Dróg Komunalnych/ Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
 
 II. NUMER POKOJU
 322
 
 III. TELEFON KONTAKTOWY
 32 332-60-56
 
 IV. ADRES E-MAIL DO KONTAKTU
 a.zukiewicz@pyskowice.pl
 
 V. GODZINY URZĘDOWANIA
 Poniedziałek 7.30 - 15.30
 Wtorek 7.30 - 15.30
 Środa 7.30 - 15.30
 Czwartek 7:30 - 17:30
 Piątek 7:30 - 13:30
 
 VI. PODSTAWA PRAWNA
  - Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1376 z późn. zm.)
  - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 01 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pada drogowego (Dz.U. z 2016 r. poz. 1264 z późn. zm)
  
 VII. DO DRUKU WNIOSKU NALEŻY ZAŁĄCZYĆ
  - Szczegółowy i aktualny plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego - 2 egzemplarze do zajęcia pasa drogowego oraz 2 egzemplarze do umieszczenia urządzeń;
  - Zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze, albo powoduje wprowadzenie zmiany w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych lub informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu;
  - Ogólny plan orientacyjny w skali 1: 10 000 lub 1: 25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego
  - Dokumentacja budowlana  obiektu umieszczanego w pasie drogowym, o ile jest wymagana;
  - Harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym, zwłaszcza w przypadkach etapowego prowadzenia robót o ile jest wymagana;
  - Pełnomocnictwo lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (w przypadku wystąpienia w imieniu wnioskodawcy pełnomocnika), ciąg pełnomocnictw prokura oraz oryginał dowodu zapłaty opłaty skarbowej (17,00zł) za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa. Powołaną opłatę skarbową należy uiścić na konto na konto Urzędu Miejskiego w Pyskowicach.
  - Oświadczenie o:
  
  - posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub
  - zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej, lub
  - zamiarze budowy przyłączy elektroenergetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, cieplnych i telekomunikacyjnych, dla których sporządzono plan sytuacyjny na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub mapy jednostkowej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
  
 
 VIII. OPŁATA ZA WYDANIE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
 Wnioskodawca na podstawie załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2021.1923 z dnia 25.10.2021 r. wraz z późn. zm. ) jest zwolniony z opłaty skarbowej związanej z wydaniem niniejszej decyzji.
 
 IX. OPŁATA ZA CZYNNOŚCI URZĘDOWE
 Za zajęcie pasa drogowego pobiera się opłaty zgodnie z uchwałą nr XXV/244/2020 Rady Miejskiej w Pyskowicach z dnia 22.10.2020 r. (Dz. Urz. Woj. Śla. 2020r., poz. 7447) na drogach gminnych na terenie miasta Pyskowice.
 
 X. DODATKOWE INFORMACJE ZWIĄZANE ZE SPECYFIKA SPRAWY
 Równocześnie z wnioskiem o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót w pasie drogowym, wnioskodawca może wystąpić z wnioskiem o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
 XI. CZAS REALIZACJI USŁUGI
 Do 30 dni.
 XII. FORMA ODBIORU USŁUGI  XIII. TRYB ODWOŁAWCZY: Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach w terminie 14 dni od daty jej otrzymania za pośrednictwem Burmistrza Miasta Pyskowice. Decyzja staje się prawomocna po upływie tego terminu. 
 
 XIV. DODATKOWE INFORMACJE
 Brak